Branding Team NOMADESK.com

NO DRUGS tekende een overeenkomst voor de rebranding van het nog jonge, maar ambitieuze marathonteam NOMADESK, genoemd naar het product van de hoofdsponsor dat -net zoals het team- werken en spelen zonder grenzen mogelijk maakt via een innovatieve virtuele fileserver…

Terug naar het team:

Team Nomadesk geniet vanaf 2009 de ondersteuning van Granville en heeft met de komst van het Belgisch top-duo Kris Hertsens (voormalig Lingier-Versluys) en Kris Henderieckx (ex-Chamizo), een mooi vooruitzicht voor de off-road etappewedstrijden en de zwaardere nationale en internationale mountainbike marathons.

[singlepic=77,360,150,,]

Het team ontleent de kleuren aan de hoofdsponsor, maar kreeg een eigen slogan en handtekening die de ambities en de eigenheid van het team onderstrepen. Onder het motto <<Sharing Bike Experiences>>belooft het team ook meer te zijn dan een wedstrijdteam. Hoofddoel is het delen van hun ervaringen én een objectieve verslaggeving te brengen van de belangrijkste nationale en internationale marathons, trips en etappewedstrijden.

Styling van het team:

Alhoewel de hoofdsponsor NOMADESK een grote invloed heeft op de styling van het team, kreeg het team een eigen identiteit met een set van eigen visuele elementen die terug te vinden zijn op de fietskledij, de website, de custom gelakte Granville bikes, de wagenbelettering en alle andere communicatie die door en rond het team wordt gevoerd.

[singlepic=79,560,475,,center]
[singlepic=78,560,475,,center]

Om de nadruk te leggen op de online activiteit van de hoofdsponsor, werd gespeeld met een oranje ‘download now’ knop die op haast alle elementen terug te vinden is en die ook op de website van NOMADESK zelf prijkt. Dit is één van de manieren waarop getracht wordt om ‘de link te leggen’ en om nieuwsgierigen naar de site van de hoofdsponsor te lokken.

De gerestylede website en het nieuwe teamlogo prijken alvast op www.teamnomadesk.com

Categories